Interview - Οι Seduce The Heaven στο YOUR Music
Journalist: Ελευθερία Ζάβαλη
Photographer: Mike Tzo
Photo by Mike Tzo
Ελευθερία Ζάβαλη:
Seduce The Heaven, μία νέα μπάντα, με τεράστια άλματα. Πώς ξεκινήσατε αρχικά και πως φτάσατε ως εδώ?
Άλεξ:
Ξεκινήσαμε περίπου το 2009. Μέχρι τότε δεν είχα επαφή με το συγκεκριμένο είδος. Δεν άκουγα δηλαδή το συγκεκριμένο είδος με το οποίο ασχολείται η μπάντα μου αυτή τη στιγμή. Κάποιοι φίλοι με κατεύθυναν να ακούσω κάποιες μπάντες του είδους όπως είναι οι In Flames, οι Scar Symmetry κλπ και ξεκίνησα πειραματικά να γράφω 2-3 κομμάτια, με σκοπό να δω προς τα που θα κατευθύνεται αυτή η δουλειά και αν θα είχε τις προοπτικές ώστε να γίνει ολοκληρωμένη δουλειά.
Ελίνα:
Προσπαθούμε να κάνουμε αργά αλλά σταθερά βήματα, προσέχουμε πολύ που ακριβώς θα κατευθύνουμε την δουλειά μας... Αλλά τεράστια άλματα δεν θα το έλεγα! Σίγουρα είναι πολύ ενθαριντικό αλλά πιστεύω ότι έχουμε πολύ δρόμο ακόμα! Σίγουρα μέχρι στιγμής είναι μία πολύ αρχή και μία πολύ καλή πορεία.
Ελευθερία Ζάβαλη:
Σε λίγες ημέρες κυκλοφορεί το album σας “Field Of Dreams”. Μιλήστε μας για αυτή σας τη δουλειά. Περιγράψτε τη μας.
Ελίνα:
Το “Field Of Dreams” είναι ένας δίσκος ο οποίος περικλείει πάρα πολλά στοιχεία μέσα του, εκεί μέσα μπορείς να βρεις progressive metal, μπορείς να βρεις jazz, μπορείς να βρεις επιρροές από 80's, σίγουρα metalcore στοιχεία, έντονο το στοιχείο του Σουηδικού metal... Συνδυάζουμε καθαρά γυναικεία φωνητικά και αντρικά growl vocals και με αυτό τον τρόπο δίνουμε την αίσθηση της αντίθεσης από τον σκληρό ήχο στο πιο μαλακό. Είναι σίγουρα ένα album το οποίο απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα μουσικόφιλων, από οπαδούς του σκληρού ήχου όπως In Flames, όπως και οι Scar Symmetry, μέχρι και fans από μπάντες όπως οι Evanescence, οι Nightwish, αν και τα φωνητικά δεν είναι αμιγώς οπερετικά, υπάρχουν ωστόσο ανάλογες επιρροές.
Άλεξ:
Ένα απ'τα πράγματα που τυχαίνει να ακούμε πολύ τελευταία, το οποίο μπορεί να μεταφραστεί με πολλούς τρόπους αλλά εγώ τυχαίνει να το εκλαμβάνω ως θετικό, είναι ότι δεν μπορεί κάποιος να προσδιορίσει τι ακριβώς είναι αυτό που παίζουμε.
Ελίνα:
Αυτή τη στιγμή οι περισσότεροι κριτικοί ακριβώς αυτό τονίζουν, ότι δεν είναι σίγουροι για το πού ακριβώς να μας τοποθετήσουν μουσικά. Προσωπικά εγώ αυτό το βρίσκω πολύ θετικό. Σημαίνει ότι είναι κάτι μοναδικό, είναι κάτι πρωτοποριακό, σημαίνει ότι είναι κάτι καινούριο, δεν έχει ξανακουστεί, επομένως είναι μόνο θετικό. Ο δίσκος κυκλοφορεί επίσημα στις 15 Ιανουαρίου 2013, θα γίνει η διανομή μέσω της εταιρίας FYB records μιας Βελγικής εταιρίας μέσω της οποίας θα διανέμεται παγκοσμίως ο δίσκος μας . Θα είναι διαθέσιμο στο site μας για digital αγορά και στις 15 Ιανουαρίου, θα ανακοινωθούν τα αντίστοιχα links. Στον Ελλαδικό χώρο ο κάθε οπαδός θα μπορεί να το προμηθευτεί από κάποια συγκεκριμένα καταστήματα μουσικών ειδών, των οποίων τα ονόματα θα τα ανακοινώσουμε σύντομα στο επίσημο site μας www.seducetheheaven.com και φυσικά μέσω παραγγελίας, μέσω e-mail. Keep your eyes peeled!
Ελευθερία Ζάβαλη:
Τον χρόνο που μας πέρασε, βρεθήκατε στην σκηνή του MFVF 2012 (Βέλγιο), δίπλα σε πολύ καλά συγκροτήματα. Θέλω να μάθω εντυπώσεις, εμπειρίες και συναισθήματα τα οποία σας δημιουργήθηκαν.
PHOTO SHOOTING © Tim Tronckoe
Ελίνα:
Σίγουρα, είναι μία εμπειρία η οποία δεν θα σβηστεί ποτέ από την μνήμη, ήταν καταπληκτική και σοκαριστική συνάμα, γιατί κατ'αρχήν μπήκαμε στην διαδικασία να δούμε από κοντά πως είναι να παίζεις επαγγελματικά μουσική, έξω. Είδαμε με τι ρυθμούς δουλεύουν έξω οι μουσικοί, τα φεστιβάλ, οι διοργανωτές, οι υπόλοιπες μπάντες πως αντιμετωπίζουν τους fans και οι fans πως αντιμετωπίζουν εσένα, είδαμε μία τελείως διαφορετική νοοτροπία από την ελληνική που γνωρίζουμε, οι άνθρωποι είχανε μεγάλη διάθεση να σε παρακολουθήσουν, να ακούσουν αυτό το οποίο έχεις έρθει να τους δείξεις, παρ'όλο που είσαι νέα μπάντα και τώρα ξεκινάς. Το φεστιβάλ ήταν 3ήμερο. Παίξαμε τη 2η μέρα, μεσημέρι και ωστόσο υπήρχαν αρκετές χιλιάδες κόσμος από κάτω οι οποίοι έδειχναν μεγάλη προσοχή, συμμετείχαν, ήταν ιδιαίτερα ανταποδοτικοί σε αυτή τη μεγάλη ενέργεια που τους δίναμε, ήταν σίγουρα μία εμπειρία που δεν την ζεις συχνά και φυσικά δεν την ξεχνάς και εύκολα!
Άλεξ:
Συγκεκριμένα 10:30 το πρωί του Σαββάτου ξεκίναγε να παίζει η πρώτη πρώτη μπάντα, το φεστιβάλ τελείωνε στη 1:00 το βράδυ και 10:30 το πρωί ήταν περίπου 2 με 2.5 χιλιάδες άτομα από κάτω για να παρακολουθήσουν την πρώτη μπάντα. Αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα το οποίο πρέπει να έχουν υπόψιν τους οι Έλληνες φίλοι της μουσικής. Είναι καλό το ότι ο κόσμος πηγαίνει για να δει όλο το φεστιβάλ και δεν πηγαίνει εκεί για να δει μόνο τα μεγάλα ονόματα
Ελίνα:
Σχετικά με την οργάνωση και το πόσο πολύ πρόσεχαν την κάθε μπάντα, πριν πάμε να παίξουμε, μας είχαν ζητήσει το υλικό μας έτσι ώστε να το μελετήσουν και να φτιάξουν πάνω σε αυτό τα φωτορυθμικά τους, οτιδήποτε θα αναδείκνυε το show μας με τον καλύτερο τρόπο.
Ελευθερία Ζάβαλη:
Να αναφέρουμε επίσης ότι σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο και η οργάνωση της μπάντας. Δεν μπορείς να πας ανοδιοργάνωτος, χωρίς να τους δώσεις ένα playlist ή το οτιδήποτε όπως κάνουν κάποιες μπάντες.
Άλεξ:
Σίγουρα, όσο περισσότερο προσπαθήσει μία μπάντα, τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμά της όταν έρθει η ώρα. Απλά, στο MFVF η οργάνωση του φεστιβάλ ξεκινάει ένα χρόνο πριν. Δηλαδή με το που τελειώνει το φεστιβάλ αμέσως ξεκινάει η οργάνωση για το επόμενο. Ένα χρόνο περίπου κανονίζαμε τα όσα χρειάζονταν για να εμφανιστούμε ένα χρόνο μετά στο stage. Μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, τα ξενοδοχεία, τα πάντα. Σίγουρα δεν περιμένουν μέχρι την τελευταία στιγμή.
Ελίνα:
Και έπρεπε και η μπάντα να ανταποκρίνεται σε αυτό το πολύ γρήγορο πρόγραμμα που ακολουθούσαν οι φίλοι μας οι Βέλγοι. Δεν υπάρχει η ελληνική νοοτροπία της τελευταίας στιγμής. Είναι φυσικό αυτό βέβαια, οι μεγάλες ευκαιρίες, έχουν και μεγάλες ευθύνες και μεγάλη προετοιμασία και μεγάλες απαιτήσεις Εκεί πιστεύω φαίνεται ο επαγγελματισμός ενός σχήματος. Κάτω από πίεση χρόνου.
Άλεξ:
Εγώ είμαι πραγματικά εντυπωσιασμένος με την διοργάνωση, επίσης παράδειγμα προς μίμιση προς όλο το πλανήτη. Τέλειος επαγγελματισμός, οι διοργανωτές προσέχουν από το πρώτο μέχρι το τελευταίο όνομα, όλα τα συγκροτήματα να αναδειχτούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ελίνα:
Σε βοηθούν σε οτιδήποτε θες να έχεις στο show σου, στο stage, από εξοπλισμό μέχρι πράγματα της τελευταίας στιγμής τα οποία μπορεί να προκύψουν και να τα χρειάζεσαι. Είναι πλήρως οργανωμένοι. Όπως και τεχνικά προβλήματα τα οποία μπορεί να εμφανίζονται στην πορεία, διορθώνονται σε χρόνο 0. Δεν αντιλαμβανόταν κανείς τίποτα. Και από εκεί και πέρα επίσης πολύ ευχάριστο ήταν το κλίμα που επικρατούσε μεταξύ των μπαντών στα backstage. Μεγάλα ονόματα όπως οι Lacuna Coil, οι Epica, οι Arch Enemy (λίγο λιγότερο και με το δίκαιο τους) αλλά ήταν πολύ προσιτοί, σαν να μην είχε σημασία το από που έρχεσαι, πόσο μεγάλη είναι η μπάντα σου, τι ηλικία έχεις, τι φύλο έχεις, αυτά τα πράγματα τα οποία βιώνουμε και βλέπουμε σε άλλες περιπτώσεις, εκεί έλειπαν... Δεν υπήρχαν...
Ελευθερία Ζάβαλη:
Δισκογραφία. Ένα θέμα που αγχώνει όλες τις ανερχόμενες μπάντες αλλά και solo καλλιτέχνες. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν για εσάς να κάνετε το πρώτο σας συμβόλαιο? Πως το πετύχατε?
Άλεξ:
Σίγουρα τα πράγματα είναι λίγο περίεργα όσον αφορά τις δισκογραφικές εταιρίες και τον χώρο στο metal σύμφωνα με την παγκόσμια κρίση που υπάρχει και όχι μόνο την Ελλαδική, εμείς ξεκινήσαμε να κάνουμε την δουλειά μας, την ολοκληρώσαμε και κοιτάξαμε να δούμε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να την προωθήσουμε. Η κυκλοφορία του δίσκου έγινε συγκεκριμένα από εμάς με κάποιες εταιρίες οι οποίες μας κάνουν διανομή παγκόσμια. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποια δισκογραφική εταιρία η οποία μας εκπροσωπεί. Μπορούμε να πούμε σε αυτό το σημείο ότι αυτές τις ημέρες υπογράφουμε ένα συμβόλαιο με μία εταιρία η οποία θα είναι στην Ιαπωνία. Απλά ακόμα βρισκόμαστε στην διαδικασία. Θα σας ενημερώσουμε σχετικά με αυτό. Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι? Δύσκολο είναι θα έλεγα να βρεις ένα συμβόλαιο και μία δισκογραφική εταιρία η οποία να ανταποκρίνεται σε αυτό που θες να κάνεις.
Ελίνα:
Photo by Mike Tzo
Διαφορετικά το να βρεις μία εταιρία που θα σου κάνει ένα συμβόλαιο είναι εύκολο. Πολλές μπάντες βρίσκουν και μάλιστα σε μεγάλες εταιρίες. Είναι εύκολο αν έχεις κιόλας μία οικονομική ευχέρεια. Το δύσκολο είναι να βρεις μία εταιρία η οποία θα μπορεί να σου προσφέρει ένα συμβόλαιο αναλόγως με το τι σε ωφελεί. Εσένα και το σχήμα. Να μην είναι μονόπλευρο το κέρδος. Και να υπάρχει το κατάλληλο promotion, γενικά ένα πακέτο υπηρεσιών, αντάξιο της δουλειάς σου.
Άλεξ:
Για μία νέα μπάντα τουλάχιστον αυτή τη στιγμή νομίζω ότι οι εταιρίες δεν μπορούν ιδιαίτερα να βοηθήσουν και τόσο στην προώθησή του. Πιστεύω ότι πρέπει κάθε νέα μπάντα να ασχοληθεί μόνη της με τη δουλειά της και τη προώθηση της και να βρει κάποιον τρόπο είτε μέσω της εταιρίας είτε μόνοι τους, να καλύπτουν τις ανάγκες της μπάντας ώστε να μπορούν να συνεχίσουν.
Ελευθερία Ζάβαλη:
Θα σας δούμε ζωντανά μέσα στο επόμενο διάστημα σε κάποια σκηνή? Να περιμένουμε εκπλήξεις από τους STH?
Άλεξ:
Σίγουρα, μετά την κυκλοφορία του δίσκου έχουμε στα σχέδιά μας να εμφανιστούμε σε διάφορα μέρη, σίγουρα θα υπάρξουν κάποια live τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, απλώς όλα αυτά απαιτούν καλή οργάνωση ώστε να γίνουν κάποιες καλές κινήσεις οι οποίες θα αναδείξουν την δουλειά μας. Δεν μας ενδιαφέρει δηλαδή απλά να εμφανιστούμε κάπου χωρίς να φέρει κάποιο καλό αποτέλεσμα.
Ελίνα:
Να ξέρουμε ότι θα υπάρχει ένας καλός χώρος, ένα καλό κοινό και ότι τέλος πάντων η μπάντα θα έχει την προσοχή που της αξίζει.
Ελευθερία Ζάβαλη:
Τι θα συμβουλεύατε τα νέα παιδιά που τώρα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον χώρο της μουσικής? Τι άλλο χρειάζονται πέρα από το ταλέντο?
Ελίνα:
Γνώση και δουλειά και επιμονή και υπομονή!
Photo by Mike Tzo
Άλεξ:
Αυτό είναι μεγάλη κουβέντα συγκεκριμένα, θεωρώ ότι πολύ απλά το ταλέντο είναι - χωρίς να παρεξηγηθεί αυτό που θα πω - το μικρότερο κομμάτι που πρέπει να απασχολεί κάποιον όταν φτιάχνει μία νέα δουλειά, γιατί το μεγάλο τρέξιμο και το δύσκολο κομμάτι της μουσικής βιομηχανίας, είναι η προώθηση της δουλειάς, αφού έχεις έτοιμο το υλικό σου. Αυτό που θα συμβούλευα κάποιον είναι να έχει ένα σαφές πλάνο πριν ακόμα δημιουργήσει και ολοκληρώσει την δουλειά του και ένα σαφές πλάνο πως θα το προωθήσει, με ποιόν τρόπο και πού απευθύνεται ώστε να φτάσει στον τελικό του στόχο. Οι εποχές οι οποίες έχεις γράψει ένα καλό κομμάτι και αρκούσε αυτό για να γίνεις γνωστός, έχουν περάσει πλέον. Πλέον ένα σχήμα πρέπει να αναλάβει όλη τη διαδικασία της παραγωγής και της ηχογράφησης, πρέπει να έχει την γνώση για να πάρει το καλό υλικό, να το ενορχηστρώσει κατάλληλα, να κάνει μία σωστή παραγωγή, μία σωστή ηχογράφηση και από εκεί και πέρα πηγαίνουμε σε άλλα βήματα όπως είναι το image, η προώθηση μέσω του internet, οι δημόσιες σχέσεις... Για όλους εμάς που τα περνάμε αυτά τα πράγματα γνωρίζουμε ότι το κομμάτι της μουσικής είναι το λιγότερο που μας απασχολεί. Είναι μεν το πιο σημαντικό αλλά είναι μόνο το εναρκτήριο βήμα.
Ελίνα:
Είναι αυτό που έκανες μία φορά και τέλος από εκεί και έπειτα τα υπόλοιπα είναι μόνο τρέξιμο, τρέξιμο, τρέξιμο, τρέξιμο........... Βάζοντάς τα κάτω, καταλήγεις στο ότι ο χρόνος που έχεις δαπανήσει για να φτιάξεις το υλικό σου, είναι πολύ μικρότερος από τον χρόνο που τελικά δαπανάς αργότερα για να το προωθήσεις. Η δημιουργία γίνεται μία φορά. Το promotion πρέπει να γίνεται συνέχεια για να έχει και κάποιο αποτέλεσμα.
Ελευθερία Ζάβαλη:
Τι εντυπώσεις σας αφήνει το YOUR Music?
Ελίνα:
Θεωρούμε ότι το YOUR Music είναι μία εξαιρετική πρωτοβουλία και ευχαριστούμε πάρα πολύ την Ελευθερία Ζάβαλη και το YOUR Music, που μας δίνετε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την δουλειά μας! Ευχόμαστε ότι καλύτερο και για την νέα χρονιά και είμαστε σίγουροι πως όλα τα καλύτερα θα έρθουν στο YOUR Music γιατί είναι μία δουλειά πολύ άρτια οργανωμένη και έχει έναν πολύ όμορφο σκοπό, την προώθηση του καλλιτεχνικού κόσμου!
STH @ YOUR Music:
Photo by Mike Tzo |
Ελευθερία Ζάβαλη:
Seduce The Heaven, μία νέα μπάντα, με τεράστια άλματα. Πώς ξεκινήσατε αρχικά και πως φτάσατε ως εδώ?
Άλεξ:
Ξεκινήσαμε περίπου το 2009. Μέχρι τότε δεν είχα επαφή με το συγκεκριμένο είδος. Δεν άκουγα δηλαδή το συγκεκριμένο είδος με το οποίο ασχολείται η μπάντα μου αυτή τη στιγμή. Κάποιοι φίλοι με κατεύθυναν να ακούσω κάποιες μπάντες του είδους όπως είναι οι In Flames, οι Scar Symmetry κλπ και ξεκίνησα πειραματικά να γράφω 2-3 κομμάτια, με σκοπό να δω προς τα που θα κατευθύνεται αυτή η δουλειά και αν θα είχε τις προοπτικές ώστε να γίνει ολοκληρωμένη δουλειά.
Ελίνα:
Προσπαθούμε να κάνουμε αργά αλλά σταθερά βήματα, προσέχουμε πολύ που ακριβώς θα κατευθύνουμε την δουλειά μας... Αλλά τεράστια άλματα δεν θα το έλεγα! Σίγουρα είναι πολύ ενθαριντικό αλλά πιστεύω ότι έχουμε πολύ δρόμο ακόμα! Σίγουρα μέχρι στιγμής είναι μία πολύ αρχή και μία πολύ καλή πορεία.
Ελευθερία Ζάβαλη:
Σε λίγες ημέρες κυκλοφορεί το album σας “Field Of Dreams”. Μιλήστε μας για αυτή σας τη δουλειά. Περιγράψτε τη μας.
Ελίνα:
Το “Field Of Dreams” είναι ένας δίσκος ο οποίος περικλείει πάρα πολλά στοιχεία μέσα του, εκεί μέσα μπορείς να βρεις progressive metal, μπορείς να βρεις jazz, μπορείς να βρεις επιρροές από 80's, σίγουρα metalcore στοιχεία, έντονο το στοιχείο του Σουηδικού metal... Συνδυάζουμε καθαρά γυναικεία φωνητικά και αντρικά growl vocals και με αυτό τον τρόπο δίνουμε την αίσθηση της αντίθεσης από τον σκληρό ήχο στο πιο μαλακό. Είναι σίγουρα ένα album το οποίο απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα μουσικόφιλων, από οπαδούς του σκληρού ήχου όπως In Flames, όπως και οι Scar Symmetry, μέχρι και fans από μπάντες όπως οι Evanescence, οι Nightwish, αν και τα φωνητικά δεν είναι αμιγώς οπερετικά, υπάρχουν ωστόσο ανάλογες επιρροές.
Άλεξ:
Ένα απ'τα πράγματα που τυχαίνει να ακούμε πολύ τελευταία, το οποίο μπορεί να μεταφραστεί με πολλούς τρόπους αλλά εγώ τυχαίνει να το εκλαμβάνω ως θετικό, είναι ότι δεν μπορεί κάποιος να προσδιορίσει τι ακριβώς είναι αυτό που παίζουμε.
Ελίνα:
Αυτή τη στιγμή οι περισσότεροι κριτικοί ακριβώς αυτό τονίζουν, ότι δεν είναι σίγουροι για το πού ακριβώς να μας τοποθετήσουν μουσικά. Προσωπικά εγώ αυτό το βρίσκω πολύ θετικό. Σημαίνει ότι είναι κάτι μοναδικό, είναι κάτι πρωτοποριακό, σημαίνει ότι είναι κάτι καινούριο, δεν έχει ξανακουστεί, επομένως είναι μόνο θετικό. Ο δίσκος κυκλοφορεί επίσημα στις 15 Ιανουαρίου 2013, θα γίνει η διανομή μέσω της εταιρίας FYB records μιας Βελγικής εταιρίας μέσω της οποίας θα διανέμεται παγκοσμίως ο δίσκος μας . Θα είναι διαθέσιμο στο site μας για digital αγορά και στις 15 Ιανουαρίου, θα ανακοινωθούν τα αντίστοιχα links. Στον Ελλαδικό χώρο ο κάθε οπαδός θα μπορεί να το προμηθευτεί από κάποια συγκεκριμένα καταστήματα μουσικών ειδών, των οποίων τα ονόματα θα τα ανακοινώσουμε σύντομα στο επίσημο site μας www.seducetheheaven.com και φυσικά μέσω παραγγελίας, μέσω e-mail. Keep your eyes peeled!
Ελευθερία Ζάβαλη:
Τον χρόνο που μας πέρασε, βρεθήκατε στην σκηνή του MFVF 2012 (Βέλγιο), δίπλα σε πολύ καλά συγκροτήματα. Θέλω να μάθω εντυπώσεις, εμπειρίες και συναισθήματα τα οποία σας δημιουργήθηκαν.
PHOTO SHOOTING © Tim Tronckoe |
Ελίνα:
Σίγουρα, είναι μία εμπειρία η οποία δεν θα σβηστεί ποτέ από την μνήμη, ήταν καταπληκτική και σοκαριστική συνάμα, γιατί κατ'αρχήν μπήκαμε στην διαδικασία να δούμε από κοντά πως είναι να παίζεις επαγγελματικά μουσική, έξω. Είδαμε με τι ρυθμούς δουλεύουν έξω οι μουσικοί, τα φεστιβάλ, οι διοργανωτές, οι υπόλοιπες μπάντες πως αντιμετωπίζουν τους fans και οι fans πως αντιμετωπίζουν εσένα, είδαμε μία τελείως διαφορετική νοοτροπία από την ελληνική που γνωρίζουμε, οι άνθρωποι είχανε μεγάλη διάθεση να σε παρακολουθήσουν, να ακούσουν αυτό το οποίο έχεις έρθει να τους δείξεις, παρ'όλο που είσαι νέα μπάντα και τώρα ξεκινάς. Το φεστιβάλ ήταν 3ήμερο. Παίξαμε τη 2η μέρα, μεσημέρι και ωστόσο υπήρχαν αρκετές χιλιάδες κόσμος από κάτω οι οποίοι έδειχναν μεγάλη προσοχή, συμμετείχαν, ήταν ιδιαίτερα ανταποδοτικοί σε αυτή τη μεγάλη ενέργεια που τους δίναμε, ήταν σίγουρα μία εμπειρία που δεν την ζεις συχνά και φυσικά δεν την ξεχνάς και εύκολα!
Άλεξ:
Συγκεκριμένα 10:30 το πρωί του Σαββάτου ξεκίναγε να παίζει η πρώτη πρώτη μπάντα, το φεστιβάλ τελείωνε στη 1:00 το βράδυ και 10:30 το πρωί ήταν περίπου 2 με 2.5 χιλιάδες άτομα από κάτω για να παρακολουθήσουν την πρώτη μπάντα. Αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα το οποίο πρέπει να έχουν υπόψιν τους οι Έλληνες φίλοι της μουσικής. Είναι καλό το ότι ο κόσμος πηγαίνει για να δει όλο το φεστιβάλ και δεν πηγαίνει εκεί για να δει μόνο τα μεγάλα ονόματα
Ελίνα:
Σχετικά με την οργάνωση και το πόσο πολύ πρόσεχαν την κάθε μπάντα, πριν πάμε να παίξουμε, μας είχαν ζητήσει το υλικό μας έτσι ώστε να το μελετήσουν και να φτιάξουν πάνω σε αυτό τα φωτορυθμικά τους, οτιδήποτε θα αναδείκνυε το show μας με τον καλύτερο τρόπο.
Ελευθερία Ζάβαλη:
Να αναφέρουμε επίσης ότι σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο και η οργάνωση της μπάντας. Δεν μπορείς να πας ανοδιοργάνωτος, χωρίς να τους δώσεις ένα playlist ή το οτιδήποτε όπως κάνουν κάποιες μπάντες.
Άλεξ:
Σίγουρα, όσο περισσότερο προσπαθήσει μία μπάντα, τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμά της όταν έρθει η ώρα. Απλά, στο MFVF η οργάνωση του φεστιβάλ ξεκινάει ένα χρόνο πριν. Δηλαδή με το που τελειώνει το φεστιβάλ αμέσως ξεκινάει η οργάνωση για το επόμενο. Ένα χρόνο περίπου κανονίζαμε τα όσα χρειάζονταν για να εμφανιστούμε ένα χρόνο μετά στο stage. Μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, τα ξενοδοχεία, τα πάντα. Σίγουρα δεν περιμένουν μέχρι την τελευταία στιγμή.
Ελίνα:
Και έπρεπε και η μπάντα να ανταποκρίνεται σε αυτό το πολύ γρήγορο πρόγραμμα που ακολουθούσαν οι φίλοι μας οι Βέλγοι. Δεν υπάρχει η ελληνική νοοτροπία της τελευταίας στιγμής. Είναι φυσικό αυτό βέβαια, οι μεγάλες ευκαιρίες, έχουν και μεγάλες ευθύνες και μεγάλη προετοιμασία και μεγάλες απαιτήσεις Εκεί πιστεύω φαίνεται ο επαγγελματισμός ενός σχήματος. Κάτω από πίεση χρόνου.
Άλεξ:
Εγώ είμαι πραγματικά εντυπωσιασμένος με την διοργάνωση, επίσης παράδειγμα προς μίμιση προς όλο το πλανήτη. Τέλειος επαγγελματισμός, οι διοργανωτές προσέχουν από το πρώτο μέχρι το τελευταίο όνομα, όλα τα συγκροτήματα να αναδειχτούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ελίνα:
Σε βοηθούν σε οτιδήποτε θες να έχεις στο show σου, στο stage, από εξοπλισμό μέχρι πράγματα της τελευταίας στιγμής τα οποία μπορεί να προκύψουν και να τα χρειάζεσαι. Είναι πλήρως οργανωμένοι. Όπως και τεχνικά προβλήματα τα οποία μπορεί να εμφανίζονται στην πορεία, διορθώνονται σε χρόνο 0. Δεν αντιλαμβανόταν κανείς τίποτα. Και από εκεί και πέρα επίσης πολύ ευχάριστο ήταν το κλίμα που επικρατούσε μεταξύ των μπαντών στα backstage. Μεγάλα ονόματα όπως οι Lacuna Coil, οι Epica, οι Arch Enemy (λίγο λιγότερο και με το δίκαιο τους) αλλά ήταν πολύ προσιτοί, σαν να μην είχε σημασία το από που έρχεσαι, πόσο μεγάλη είναι η μπάντα σου, τι ηλικία έχεις, τι φύλο έχεις, αυτά τα πράγματα τα οποία βιώνουμε και βλέπουμε σε άλλες περιπτώσεις, εκεί έλειπαν... Δεν υπήρχαν...
Ελευθερία Ζάβαλη:
Δισκογραφία. Ένα θέμα που αγχώνει όλες τις ανερχόμενες μπάντες αλλά και solo καλλιτέχνες. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν για εσάς να κάνετε το πρώτο σας συμβόλαιο? Πως το πετύχατε?
Άλεξ:
Σίγουρα τα πράγματα είναι λίγο περίεργα όσον αφορά τις δισκογραφικές εταιρίες και τον χώρο στο metal σύμφωνα με την παγκόσμια κρίση που υπάρχει και όχι μόνο την Ελλαδική, εμείς ξεκινήσαμε να κάνουμε την δουλειά μας, την ολοκληρώσαμε και κοιτάξαμε να δούμε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να την προωθήσουμε. Η κυκλοφορία του δίσκου έγινε συγκεκριμένα από εμάς με κάποιες εταιρίες οι οποίες μας κάνουν διανομή παγκόσμια. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποια δισκογραφική εταιρία η οποία μας εκπροσωπεί. Μπορούμε να πούμε σε αυτό το σημείο ότι αυτές τις ημέρες υπογράφουμε ένα συμβόλαιο με μία εταιρία η οποία θα είναι στην Ιαπωνία. Απλά ακόμα βρισκόμαστε στην διαδικασία. Θα σας ενημερώσουμε σχετικά με αυτό. Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι? Δύσκολο είναι θα έλεγα να βρεις ένα συμβόλαιο και μία δισκογραφική εταιρία η οποία να ανταποκρίνεται σε αυτό που θες να κάνεις.
Ελίνα:
Photo by Mike Tzo |
Διαφορετικά το να βρεις μία εταιρία που θα σου κάνει ένα συμβόλαιο είναι εύκολο. Πολλές μπάντες βρίσκουν και μάλιστα σε μεγάλες εταιρίες. Είναι εύκολο αν έχεις κιόλας μία οικονομική ευχέρεια. Το δύσκολο είναι να βρεις μία εταιρία η οποία θα μπορεί να σου προσφέρει ένα συμβόλαιο αναλόγως με το τι σε ωφελεί. Εσένα και το σχήμα. Να μην είναι μονόπλευρο το κέρδος. Και να υπάρχει το κατάλληλο promotion, γενικά ένα πακέτο υπηρεσιών, αντάξιο της δουλειάς σου.
Άλεξ:
Για μία νέα μπάντα τουλάχιστον αυτή τη στιγμή νομίζω ότι οι εταιρίες δεν μπορούν ιδιαίτερα να βοηθήσουν και τόσο στην προώθησή του. Πιστεύω ότι πρέπει κάθε νέα μπάντα να ασχοληθεί μόνη της με τη δουλειά της και τη προώθηση της και να βρει κάποιον τρόπο είτε μέσω της εταιρίας είτε μόνοι τους, να καλύπτουν τις ανάγκες της μπάντας ώστε να μπορούν να συνεχίσουν.
Ελευθερία Ζάβαλη:
Θα σας δούμε ζωντανά μέσα στο επόμενο διάστημα σε κάποια σκηνή? Να περιμένουμε εκπλήξεις από τους STH?
Άλεξ:
Σίγουρα, μετά την κυκλοφορία του δίσκου έχουμε στα σχέδιά μας να εμφανιστούμε σε διάφορα μέρη, σίγουρα θα υπάρξουν κάποια live τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, απλώς όλα αυτά απαιτούν καλή οργάνωση ώστε να γίνουν κάποιες καλές κινήσεις οι οποίες θα αναδείξουν την δουλειά μας. Δεν μας ενδιαφέρει δηλαδή απλά να εμφανιστούμε κάπου χωρίς να φέρει κάποιο καλό αποτέλεσμα.
Ελίνα:
Να ξέρουμε ότι θα υπάρχει ένας καλός χώρος, ένα καλό κοινό και ότι τέλος πάντων η μπάντα θα έχει την προσοχή που της αξίζει.
Ελευθερία Ζάβαλη:
Τι θα συμβουλεύατε τα νέα παιδιά που τώρα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον χώρο της μουσικής? Τι άλλο χρειάζονται πέρα από το ταλέντο?
Ελίνα:
Γνώση και δουλειά και επιμονή και υπομονή!
Photo by Mike Tzo |
Άλεξ:
Αυτό είναι μεγάλη κουβέντα συγκεκριμένα, θεωρώ ότι πολύ απλά το ταλέντο είναι - χωρίς να παρεξηγηθεί αυτό που θα πω - το μικρότερο κομμάτι που πρέπει να απασχολεί κάποιον όταν φτιάχνει μία νέα δουλειά, γιατί το μεγάλο τρέξιμο και το δύσκολο κομμάτι της μουσικής βιομηχανίας, είναι η προώθηση της δουλειάς, αφού έχεις έτοιμο το υλικό σου. Αυτό που θα συμβούλευα κάποιον είναι να έχει ένα σαφές πλάνο πριν ακόμα δημιουργήσει και ολοκληρώσει την δουλειά του και ένα σαφές πλάνο πως θα το προωθήσει, με ποιόν τρόπο και πού απευθύνεται ώστε να φτάσει στον τελικό του στόχο. Οι εποχές οι οποίες έχεις γράψει ένα καλό κομμάτι και αρκούσε αυτό για να γίνεις γνωστός, έχουν περάσει πλέον. Πλέον ένα σχήμα πρέπει να αναλάβει όλη τη διαδικασία της παραγωγής και της ηχογράφησης, πρέπει να έχει την γνώση για να πάρει το καλό υλικό, να το ενορχηστρώσει κατάλληλα, να κάνει μία σωστή παραγωγή, μία σωστή ηχογράφηση και από εκεί και πέρα πηγαίνουμε σε άλλα βήματα όπως είναι το image, η προώθηση μέσω του internet, οι δημόσιες σχέσεις... Για όλους εμάς που τα περνάμε αυτά τα πράγματα γνωρίζουμε ότι το κομμάτι της μουσικής είναι το λιγότερο που μας απασχολεί. Είναι μεν το πιο σημαντικό αλλά είναι μόνο το εναρκτήριο βήμα.
Ελίνα:
Είναι αυτό που έκανες μία φορά και τέλος από εκεί και έπειτα τα υπόλοιπα είναι μόνο τρέξιμο, τρέξιμο, τρέξιμο, τρέξιμο........... Βάζοντάς τα κάτω, καταλήγεις στο ότι ο χρόνος που έχεις δαπανήσει για να φτιάξεις το υλικό σου, είναι πολύ μικρότερος από τον χρόνο που τελικά δαπανάς αργότερα για να το προωθήσεις. Η δημιουργία γίνεται μία φορά. Το promotion πρέπει να γίνεται συνέχεια για να έχει και κάποιο αποτέλεσμα.
Ελευθερία Ζάβαλη:
Τι εντυπώσεις σας αφήνει το YOUR Music?
Ελίνα:
Θεωρούμε ότι το YOUR Music είναι μία εξαιρετική πρωτοβουλία και ευχαριστούμε πάρα πολύ την Ελευθερία Ζάβαλη και το YOUR Music, που μας δίνετε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την δουλειά μας! Ευχόμαστε ότι καλύτερο και για την νέα χρονιά και είμαστε σίγουροι πως όλα τα καλύτερα θα έρθουν στο YOUR Music γιατί είναι μία δουλειά πολύ άρτια οργανωμένη και έχει έναν πολύ όμορφο σκοπό, την προώθηση του καλλιτεχνικού κόσμου!
No comments:
Post a Comment