May 09, 2013

Η Αλεξάνδρα Κόνιακ στο YOUR Music

Interview - Η Αλεξάνδρα Κόνιακ στο YOUR Music

Journalist:  Ελευθερία Ζάβαλη
Photographer: Θέμις Σκαμπερδοπούλου


Photo by Θέμις Σκαμπερδοπούλου


Ελευθερία Ζάβαλη:
Καλώς ήρθες στο “YOUR Music” Αλεξάνδρα μου! Πότε ξεκίνησε το μουσικό σου ταξίδι?

Αλεξάνδρα Κόνιακ:
Προέρχομαι από μουσική οικογένεια, οπότε αναπόφευκτα το μικρόβιο το κόλλησα γρήγορα κι από πολύ μικρή. Η μαμά δασκάλα πιάνου, η αδερφή μου το ίδιο κι ο μπαμπάς μου ερασιτέχνης πολυοργανίστας. Όλα έγιναν βήμα βήμα... Ξεκίνησα απ'το σχολείο στις κλασικές γιορτινές εκδηλώσεις, η πρώτη μου επαφή με μεγάλο κοινό έγινε στην παιδική ορχήστρα "Μάνος Λοΐζος", έπειτα ξεκίνησαν οι εμφανίσεις σε μικρές μουσικές σκηνές και ύστερα συναντήθηκα με τους Stavento. Μέσω διαδικτύου έγινε η γνωριμία μας. Κι έτσι ξαφνικά προέκυψε μια εποικοδομητική χρονιά γεμάτη όμορφα ταξίδια. Αμέσως μετά από αυτό, ακολούθησε η συνεργασία μου με τον Χρήστο Δάντη, η οποία πια μετράει τέσσερα χρόνια. Ο Χρήστος μου έχει χαρίσει πολλά. Γνώση και μαγεία που θα με ακολουθεί σε όλη τη ζωή μου. Αυτά εν' ολίγοις...

Ελευθερία Ζάβαλη:
Κυκλοφόρησε το digital single σου πριν λίγο καιρό, μαζί με το official video clip του. Πες μας δύο λόγια για αυτό!

Αλεξάνδρα Κόνιακ:

Είναι το πρώτο μου επίσημο διαδικτυακό single, έχει τίτλο “Αριθμός 109”, σε μουσική και στίχους του Βαγγέλη Βατσινέα και η ενορχήστρωση ανήκει στον Χρίστο Σερενέ. Το θέμα του τραγουδιού... Μία κοπέλα που έχει προδοθεί και απελπιστεί από έρωτα. Ένα δριμύ κατηγορώ κατά του άντρα που την πλήγωσε. Θεωρώ ότι δεν θα μπορούσα να ξεκινήσω με άλλο τραγούδι πέρα από αυτό. Είμαι πολύ δεμένη συναισθηματικά με το συγκεκριμένο και η μορφή που του έχει δοθεί, με συγκινεί κάθε φορά που το ερμηνεύω. Έχει βγει με ανεξάρτητη παραγωγή, χωρίς κάποια δισκογραφική δέσμευση, πράγμα που έγινε εντελώς συνειδητά. Το video clip πραγματοποιήθηκε στην “Αρχιτεκτονική” στο Γκάζι. Ένας χώρος στον οποίο νιώθω τρομερά οικεία διότι είχαμε δουλέψει ήδη δυο χρονιές εκεί με τον Χρήστο. Τέλος, η ιδέα και η σύλληψη ανήκει στον Φίλιππο Μπουραϊμη. Εσένα πώς σου φάνηκε?

Ελευθερία Ζάβαλη:
Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ! Πέρναγε ωραίο μήνυμα και ήταν πολύ έξυπνη η ιδέα. Έχεις μάλιστα και πολύ θεατρικότητα πάνω στην σκηνή.

Αλεξάνδρα Κόνιακ:
Χαίρομαι που το λες! Σε ευχαριστώ!

Ελευθερία Ζάβαλη:
Θα σε πάω αρκετά πίσω. Ποια είναι τα πρώτα σου ακούσματα σαν παιδάκι που σε ώθησαν στο να τραγουδάς και εσύ?

Αλεξάνδρα Κόνιακ:
Όλοι αυτοί οι δίσκοι που βλέπουμε εδώ κρεμασμένους στους τοίχους του Free Gallery, συμπεριλαμβάνονται στη συλλογή βινυλίων του μπαμπά. Οπότε τα ερεθίσματα κατά βάση είναι jazz και rock. Η μαμά με σύστηνε σε πιο κλασικά μονοπάτια και η αδερφή μου στα εμπορικά της τότε εποχής. Ελληνικά δεν ακούγαμε πολύ. Είμαι σαφώς επηρεασμένη και έχω παρατηρήσει ότι αυτά που και οι ίδιοι δεν άκουγαν, εν τέλει δεν κεντρίζουν και το δικό μου ενδιαφέρον. Έχω το μικρόβιο της ανακάλυψης βέβαια... Ενθουσιάζομαι βρίσκοντας κάτι καινούριο και λατρεύω το πάντρεμα μουσικών ειδών. Δεν μου αρέσουν οι κατηγοριοποιήσεις και οι ταμπέλες πάση θυσία, γιατί θεωρώ ότι αν τα φιλτράρεις όλα μέσα απ'τη δική σου προσωπικότητα και τον δικό σου χαρακτήρα, βγαίνει κάθε φορά κάτι διαφορετικό.

Ελευθερία Ζάβαλη:
Με ποιον τρόπο σου αρέσει να διασκεδάζεις όταν δεν ασχολείσαι με την μουσική?

Αλεξάνδρα Κόνιακ:
Photo by Θέμις Σκαμπερδοπούλου
Πάω πολύ θέατρο. Λατρεύω το θέατρο, όπως και τη φωτογραφία! Τις εκδρομές, όταν φροντίζουν να με πηγαίνουν όμως επειδή δεν έχω ακόμα αυτοκίνητο... Θέλω απεγνωσμένα ένα αυτοκίνητο! Να απελευθερώνεται εύκολα η άπλετη ενέργεια που κρατάω μέσα μου. Επίσης, να αναφέρω εδώ, πως αυτήν την περίοδο συμμετέχω σε μία μουσικο-χορο-θεατρική παράσταση, την οποία προετοιμάζουμε για τον μήνα χορού, τώρα τον Μάϊο. Είναι σε σκηνοθεσία και κείμενα της Δάφνης Μαρκάκη και χορογραφίες του Pierre Tavernier. Πρόκειται για μία παράσταση που έχει να κάνει με την ξενοφοβία και τον ρατσισμό, δοσμένο εξαιρετικά θα έλεγα από την Δάφνη, μέσα από κόμικς που έχουμε αγαπήσει όπως ο Iznogood κι ο Lucky luke. Ο τίτλος είναι "comic-ω! Τραγικό". Βρισκόμαστε ήδη στις τελειοποιήσεις κι επειδή είναι κάτι εντελώς πρωτόγνωρο για εμένα, να χορογραφούμαι και να ακολουθώ συγκεκριμένες κινήσεις κάθε φορά, προσπαθώ πολύ και πλέον έφτασε η στιγμή που το απολαμβάνω. Επίσης, έχω δώσει την φωνή μου σε μία παράσταση που παίζεται στο Θέατρο Δια Δύο, τον “Προμηθέα Δεσμώτη” του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία του Νικόλα Μίχα. Την μουσική έχει γράψει ο Δημήτρης Μαραμής, τον οποίο εκτιμώ πάρα πολύ και είναι τιμή μου και χαρά μεγάλη που έστω και με αυτό το τρόπο έτυχε να συνεργαστούμε.

Ελευθερία Ζάβαλη:
Υπάρχουν καλλιτέχνες με τους οποίους ονειρεύεσαι να συνεργαστείς στο μέλλον?

Photo by Θέμις Σκαμπερδοπούλου
Αλεξάνδρα Κόνιακ:
Είναι αρκετά τα ονόματα που μου έρχονται στο μυαλό. Η σύμπραξη με ανθρώπους που δίνουν την ψυχή τους επι σκηνής, με ενδιαφέρει πάρα πολύ. Όπως και το να αποκτήσω μια σχέση ουσίας με αυτούς. Θεωρώ ευλογία να συναναστρέφεσαι με άτομα που κρύβουν έντονα πάθη κι ευαισθησίες και έχουν την ικανότητα να εκδηλώνονται μέσα από τη μουσική. Γίνεσαι ο ίδιος καλύτερος και πλουσιότερος.

Ελευθερία Ζάβαλη:
Αν κάποιος θελήσει να σε ακούσει ζωντανά, που θα μπορέσει να σε βρει?

Αλεξάνδρα Κόνιακ:
Ολοκληρώνουμε αυτό το Σάββατο τον κύκλο εμφανίσεων στην "Αρχιτεκτονική" κι έπειτα θ' ακολουθήσουν ίσως κάποια διάσπαρτα live χωρίς σταθερή στέγη. Μετά από αυτά, στόχος είναι να απαγκιστρωθώ από τον Χρήστο, πράγμα το οποίο συναισθηματικά ήδη με βαραίνει και θα προσπαθήσω να δω τι ψάρια μπορώ να πιάσω! Θα πορευτώ μόνη μου παίρνοντας αυτό το ρίσκο και φτιάχνοντας παράλληλα και τα υπόλοιπα κομμάτια, με τη φιλοδοξία να είναι όλα τελειοποιημένα τον Σεπτέμβρη..

Ελευθερία Ζάβαλη:
Τι εντυπώσεις σου αφήνει το “YOUR Music”?

Αλεξάνδρα Κόνιακ:
Αρχικά, έχετε επιλέξει ωραία χρώματα στο blog! Σκοτεινές αποχρώσεις τις οποίες προτιμώ! Επίσης είναι πάρα πάρα πολύ σημαντικό κι ενθαρρυντικό να προέρχεται η στήριξη και η βοήθεια από νέους ανθρώπους και κυρίως συνομίληκούς σου, όπως εσύ Ελευθερία. Προσωπικά, σε ευχαριστώ ειλικρινά πάρα πολύ για αυτό.


Η συνέντευξη και η φωτογράφηση, έγινε στο Free Gallery (Γκάζι, Κωνσταντινουπόλεως 58 & Δεκελέων)

Αλεξάνδρα Κόνιακ @ YOUR Music!



Αλεξάνδρα Κόνιακ - Αριθμός 109


LIKE US on Facebook:

No comments:

Post a Comment