April 17, 2013

Interview - Η Giorgina Karahaliou στο YOUR Music


Interview - Η Giorgina Karahaliou στο YOUR Music

Journalist:  Ελευθερία Ζάβαλη
Photographer: Δανάη Παναγιωτίδη


Photo by Δανάη Παναγιωτίδη

Ελευθερία Ζάβαλη

Καλησπέρα Giorgina! Καλώς ήρθες στο YOUR Music. Μίλησε μας για εσένα, να μάθουμε όλοι για το μουσικό σου ταξίδι.

Giorgina Karahaliou
Καλησπέρα και από εμένα, κατ'αρχήν είμαι πάρα πολύ χαρούμενη που βρίσκομαι εδώ στο “YOUR Music” μαζί σου Ελευθερία, πρέπει να ομολογήσω ότι περνάω πάρα πολύ όμορφα! Λοιπόν, κατάγομαι από μουσική οικογένεια, η μητέρα μου ήταν τραγουδίστρια, ο πατέρας μου εξακολουθεί να είναι μουσικός, η μητέρα μου κι όλας ήταν γνωστή τραγουδίστρια την εποχή των '60s-'70s, η Τάμμυ, δηλαδή οι άνθρωποι της εποχής εκείνης την γνωρίζουν ακόμα, οπότε για εμένα ήταν φυσικό ακόλουθο να ασχοληθώ με τη μουσική. Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου παίζω πιάνο, τραγουδάω.... Επαγγελματικά ξεκίνησα να τραγουδάω στα 18 μου, μόλις τελείωσα το σχολείο. Στα 16 μου είχα το πρώτο μου συγκρότημα, που παίζαμε ατμοσφαιρικό death (metal με λίγα λόγια), εκεί έπαιζα πλήκτρα, έγραφα τη μουσική και τραγουδούσα. Μετά ακολούθησαν πολλές μπάντες που έκανα feauturing δεν ήμουν ακριβώς μέλος, τραγουδάγαμε κυρίως covers όχι originals. Έχω συνεργαστεί με αρκετούς καλλιτέχνες όλων των ειδών, από λαϊκούς τραγουδιστές, μέχρι έντεχνους, jazz, pop, rock, τα πάντα, έχω τραγουδήσει όλα αυτά τα στύλ, έχω κάνει πολύ όμορφες συνεργασίες, έχω πάρει πάρα πολλά μαθήματα και ζωής αλλά και μουσικής. Τις μουσικές μου σπουδές τις έκανα στο ωδείο Φίλιππος Νάκας, στο εντατικό τμήμα, εκεί όπου πήρα και την υποτροφία μου για το Berklee College of Music. Τελικά δεν πήγα, συγκιριακά, έτυχε και δεν πήγα, δεν το έχω μετανιώσει και δεν έχω μετανιώσει για τίποτα το οποίο έκανα ή δεν έκανα... Τα λάθη μας και τα σωστά μας, μας φτιάχνουν αυτό που είμαστε αυτήν εδώ τη στιγμή. Το ότι έμεινα εδώ, με βοήθησε για να γίνω αυτό που είμαι τώρα. Το καλό, το κακό, το άσχημο, το ωραίο. Δεν θα το κρίνω εγώ βέβαια. Και φτάνουμε στο σήμερα, που μετά από τόσα χρόνια λατρείας-δουλειάς στη μουσική, όπου ήμουν μέσα στις τέσσερις υποψηφιότητες για τον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό της Eurovision 2013, μαζί με τον Alex Leon.

Ελευθερία Ζάβαλη
Η μεγάλη αναγνώριση σου ως τραγουδίστρια, ήρθε τους τελευταίους μήνες κυρίως, με την συμμετοχή σου στον προκριματικό ελληνικό διαγωνισμό και το τραγούδι σου “Angel” σε συνεργασία με τον Alex Leon.

Giorgina Karahaliou
Δεν θα το έλεγα μεγάλη αναγνώριση... Είναι ένας τίτλος που δεν νομίζω ότι κολλάει σε εμένα, τουλάχιστον δεν είναι επί της παρούσης. Μία αναγνωρισιμότητα θα το έλεγα εγώ. Αναγνώριση είναι για εμένα όταν κάνεις κάτι που αγαπάς, με πολύ αφοσίωση και δουλειά, και τελικώς αναγνωρίζεται. Εγώ βέβαια δεν είμαι σε αυτό το επίπεδο, έχω πολλά σκαλιά να ανεβώ. Λοιπόν, Alex Leon. Να ξεκινήσω έτσι, μιας και έτσι ξεκίνησε. Έχω έναν φίλο μουσικό, που είναι κοινός μας φίλος με τον Alex Leon, τον Άλεξ Παπακωνσταντίνου. Άλεξ και ο ένας, Άλεξ και ο άλλος. Με παίρνει ένα βράδυ τηλέφωνο και μου λέει έλα από το studio να ηχογραφήσεις ένα demo. Εγώ είμαι και λίγο διστακτική, με τα πολλά, επειδή είναι πολύ φίλος, το έκανα. Εγώ φυσικά δεν γνωρίζω περί τίνος πρόκειται. Εκεί γνωρίζω και τον Alex Leon (παραγωγός-συνθέτης), όπου είναι μία πολύ συμπαθητική φυσιογνωμία, από το πρώτο “καλησπέρα σας” σου αφήνει μία θετική αύρα αυτός ο άνθρωπος. Συστηθήκαμε λοιπόν και φεύγω. Την επόμενη ημέρα, με παίρνουν τηλέφωνο από την εταιρία,  την Panic Records, την εταιρία του Alex Leon και μου λένε ότι το τραγούδι που τραγούδησα, πήγε υποψήφιο για τη Eurovision και ότι θα ήταν μεγάλη τους χαρά να το ερμηνεύσω εγώ. Λίγο έλειψε να μου πέσει το ακουστικό από τα χέρια καθώς καταλαβαίνεις Ελευθερία μου. Τέλος πάντων, δέχτηκα αμέσως! Είναι ένα κομμάτι το οποίο θεωρώ ότι με εκφράζει, έχει πολλά από τα στοιχεία της φωνής μου... Μου άφησε τέλος πάντων ένα περιθώριο να μπορώ να εκφραστώ μέσα από αυτό το κομμάτι και έχει πάρα πολλά στοιχεία ενορχηστρωτικά που μου ταιριάζουν, πχ αυτά της ηλεκτρονικής μουσικής, της dubstep... Μου αρέσει πάρα πολύ η dubstep δεν μπορώ να το κρύψω, γιατί έχει αυτό το electro, αλλά κρύβει και κάτι metal μέσα του, τουλάχιστον κατά τη δική μου άποψη. Το “Angel” είναι ένα κομμάτι που έχει μέσα του πολλά χρώματα, πολλές μυρωδιές... Είναι και μπαλάντα, είναι και πολύ δυναμικό, ένα κομμάτι που μου άρεσε, μου ταιριάζει... Ο Alex Leon είναι ένας καταπληκτικός άνθρωπος και καταπληκτικός συνεργάτης και νομίζω όποιος έχει συνεργαστεί μαζί του και όποιος τον έχει γνωρίσει το ίδιο έχει να πει... Ήταν μεγάλη μου χαρά που μου έτυχε αυτό και ήταν καθαρά θέμα τύχης και μου έδωσε μία αρκετά μεγάλη ευκαιρία.

Ελευθερία Ζάβαλη
Πως προέκυψε η συμμετοχή σου σε έναν τέτοιο διαγωνισμό? Είχες σκεφτεί τον εαυτό σου παλιότερα σε μία τέτοια θέση?

Photo by Δανάη Παναγιωτίδη
Giorgina Karahaliou
Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα σκεφτεί ποτέ τον εαυτό μου σε μία τέτοια θέση και αν μου έλεγαν ότι θα ήμουν υποψήφια για τον διαγωνισμό της eurovision θα έλεγα ότι είναι ψέματα. Όχι ότι έχω κάτι με τον θεσμό, ίσα ίσα. Απλά δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα έκανα ένα τέτοιο βήμα... Προέκυψε όπως είπα πριν μέσω ενός φίλου,  με πήρε να ηχογραφήσω το demo, και τέλος. Δεν νομίζω να το έκανα ξανά. Κάποια πράγματα καλό είναι να γίνονται μία φορά.

Ελευθερία Ζάβαλη
Η μουσική βιομηχανία, δεν βρίσκεται και στην καλύτερη της φάση. Αλήθεια, σου έχει περάσει από το μυαλό να φύγεις από την Ελλάδα?

Giorgina Karahaliou
Photo by Δανάη Παναγιωτίδη
Η αλήθεια είναι ότι όλα στην Ελλάδα έχουν πάρει τη κάτω βόλτα αυτή ακριβώς τη στιγμή που μιλάμε, ειδικά η μουσική βιομηχανία. Όχι δεν σκέφτομαι να φύγω στο εξωτερικό. Θα ήθελα να κάνω κάτι παράλληλα στο εξωτερικό. Αυτό ίσως είναι ένας από τους στόχους μου και από τα όνειρα μου, αλλά όχι να φύγω από την Ελλάδα. Θέλω να δώσω ότι μπορώ εδώ στον τόπο μου, στην πατρίδα μου, κοντά στην οικογένεια μου και τους δικούς μου ανθρώπους και ας φεύγω ταξίδια στο εξωτερικό. Αυτό θα ήταν το ιδεώδες για εμένα. Να κάνω παράλληλα πράγματα, τελείως διαφορετικά Projects και concepts, να είμαι εδώ στη χώρα μου, να μπορέσω να κάνω τα βήματα μου και να ανέβω τα σκαλοπάτια μου εδώ, και έξω ας είμαι μία άλλη Giorgina.

Ελευθερία Ζάβαλη
 Πιστεύεις ότι η χώρα μας έχει αρχίσει να αποδέχεται νέα είδη μουσικής ή πως είναι μία χώρα που φοράει παρωπίδες?

Giorgina Karahaliou
Κοίταξε γενικά νομίζω ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα που φοράει παρωπίδες. Είμαστε λίγο συντηρητικοί και συγκρατημένοι στα είδη της μουσικής και έχουμε μεγαλώσει και κάπως έτσι... Και εγώ, αναφερόμενη στο λαϊκό ή τύπου λαϊκό, και εγώ ακούω metal, ακούω rock, ακούω electro αλλά εντάξει θα συγκινηθώ αν ακούσω την Χάρις Αλεξίου ή την Ελένη Βιτάλη να τραγουδάει κάποιο από τα παλιά λαϊκά ή Σμυρνέϊκα, δεν μπορώ να το κρύψω και δεν μπορώ να πω ψέματα, καθώς μου αρέσει να τραγουδάω τέτοιου είδους τραγούδια και τέτοιου στυλ. Από την άλλη μεριά, πιστεύω ότι παρ'όλο το συντηρητισμό μας και τις παρωπίδες που φοράμε, έχουμε αρχίσει λιγάκι να ανοίγουμε τις πόρτες μας σε καινούρια πράγματα. Βέβαια με πολύ αργούς ρυθμούς, με πολύ διστακτικά βήματα, αλλά βλέπω ότι υπάρχει μία κινητικότητα και μία κινητοποίηση στο να έρθουν νέα πράγματα.

Ελευθερία Ζάβαλη
Ετοιμάζεις κάποια νέα σου δισκογραφική δουλειά, υπάρχουν κάποιες ζωντανές εμφανίσεις που πρόκειται να κάνεις?

Giorgina Karahaliou
Όσον αφορά τις εμφανίσεις, τώρα μόλις τελείωσα τις εμφανίσεις μου στο Balux, για νέες εμφανίσεις ακόμα δεν μπορώ να ξέρω καθώς υπάρχει και ένα Πάσχα μπροστά μας, οπότε μετά το Πάσχα θα μπορώ να σας έχω νέα για εμφανίσεις, όπως και για κάποια νέα δισκογραφική δουλειά, για το οποίο δεν μπορώ να πω κάτι, Αλλά να είστε σίγουροι, ότι αδιαμφισβήτητα κάτι ετοιμάζω! Δεν πρόκειται να το αφήσω έτσι! Η σελίδα μου στο facebook είναι "Giorgina Karahaliou(Τζωρτζινα Καραχαλιου) FAN PAGE" όπου μπορείτε να μαθαίνετε νέα μου, να ανταλλάσουμε απόψεις, μία καλημέρα, μία καλησπέρα, μία καληνύχτα. Όσο μπορώ προσπαθώ να απαντάω σε όλους και άλλωστε το επάγγελμα που διάλεξα είναι άκρως επικοινωνιακό. Μέσω της τέχνης βέβαια.

Ελευθερία Ζάβαλη
Τι εντυπώσεις σου αφήνει το “YOUR Music”?

Giorgina Karahaliou
Το “YOUR Music”... Πέρασα μία καταπληκτική Κυριακή με αυτά τα δύο κορίτσια, με την Δανάη και την Ελευθερία και θα χαρώ πάρα πολύ να με ξανακαλέσετε! Σας ευχαριστώ πάρα πολύ!



Η συνέντευξη και η φωτογράφηση, έγινε στο Free Gallery (Γκάζι, Κωνσταντινουπόλεως 58 & Δεκελέων)

Giorgina Karahaliou @ YOUR Music!


LIKE US on Facebook:

No comments:

Post a Comment