February 17, 2013

Interview - Ο Βαγγέλης Σπανακάκης (Project 100) στο YOUR Music


Interview - Ο Βαγγέλης Σπανακάκης (Project 100) στο YOUR Music

Journalist: Ελευθερία Ζάβαλη
Photographer: Δανάη Παναγιωτίδη


Photo by Δανάη Παναγιωτίδη
Ελευθερία Ζάβαλη:
Καλησπέρα Βαγγέλη. Είσαι ένας άνθρωπος με ένα μουσικό-καλλιτεχνικό background. Πες μας λίγα λόγια για εσένα, από τα πρώτα σου βήματα, μέχρι σήμερα.

Βαγγέλης Σπανακάκης:
Ξεκίνησα την δισκογραφική μου καριέρα το 1989, όταν έκανα κάποιες δισκογραφικές δουλειές για κάποιους παλιούς καλλιτέχνες, όπως τους Λαθρεπιβάτες, τη Καίτη Γαρμπή, τον Γιάννη Λογοθέτη το σκιτσογράφο που του είχα κάνει κάποιες ενορχηστρώσεις. Το '90-91 έκανα την πρώτη μου δισκογραφική δουλειά, περιείχε μία επιτυχία που λεγόταν “η κιβωτός” σε μουσική και στίχους του Παντελή Θαλασσινού, το '92 κυκλοφόρησα τον επόμενο δίσκο με μία μεγάλη επιτυχία που ακούστηκε σε όλη την Ελλάδα, σε ραδιόφωνο και τηλεόραση,  το “Θα με ψάχνεις”. Συνέχισα την δισκογραφική μου καριέρα μέχρι το 1995, με τον τέταρτο προσωπικό δίσκο. Μετά και από αυτόν τον δίσκο αποσύρθηκα, μιας και έκανα δικές μου παραγωγές και ενορχηστρώσεις και έτσι δεν προλάβαινα να είμαι και solo καλλιτέχνης. Έφτιαξα ένα προσωπικό studio ηχογράφησης και ενορχήστρωσης (Planet REC studio) το οποίο έχω και μέχρι σήμερα. Στα ενδιάμεσα διαστήματα έκανα κάποια live, κάποια events σε όλη την Ελλάδα, στην Κύπρο δεν κατάφερα να πάω. Συμμετείχα σε αρκετές μπάντες, μέσα στην δισκογραφική μου πορεία αλλά και μετά. Μία από αυτές τις μπάντες μετά την δισκογραφική μου πορεία, ήταν οι Vinylicious, που μάλιστα δισκογραφήθηκαν σε ένα single με πέντε τραγούδια. Ένα από αυτά τα single ήταν το “When The Rain Begins To Fall" μία διακευή από γνωστό κομμάτι. Αυτά από την δισκογραφία μου και από το παρελθόν μου...



Ελευθερία Ζάβαλη:

Είσαι ο δημιουργός του Project 100. Μίλησε μας για αυτή σου τη δημιουργία.



Βαγγέλης Σπανακάκης:


Το Project 100, ήταν μία πολύ ξαφνική ιδέα που είχα να φέρω σε επαφή 100 μουσικούς, τραγουδιστές, ράπερς, στιχουργούς. Δηλαδή 100 διαφορετικά άτομα, να συμμετέχουν στο ίδιο τραγούδι, σε δική μου σύνθεση και ενορχήστρωση. Ήθελα να κάνω ένα πείραμα για το πως μπορούν τόσα πολλά άτομα, τόσο πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι μεταξύ τους, και σε στυλ και σε χαρακτήρα, να συμμετέχουν σε ένα ενιαίο καλλιτεχνικό δημιούργημα. Ήμουν πολύ περίεργος για το ποιο θα είναι το αποτέλεσμα και είμαι πολύ περήφανος για το αποτέλεσμα, για το οποίο είναι και πολύ υπερήφανοι και οι υπόλοιποι 99 που συμμετείχαν σε αυτό το Project. Ήδη το Project πάει πολύ καλά, θα δισκογραφηθεί με μία εταιρία, την Insideout Warner-Fmrecords, του οποίου τα έσοδα θα διατεθούν στο Ίδρυμα Βρεφών "Μητέρα" στο Ίλιον και πιστεύω ότι σαν Project 100 θα συνεχίσουν οι δημιουργίες μετά το πρώτο τραγούδι. Θα βγει και δεύτερο και τρίτο και τέταρτο και όσο πάει! Το video clip φτιάχτηκε εξ'ολοκλήρου και αφιλοκερδώς από τον Θάνο Καλλίρη, το ανεβάσαμε πριν από λίγες ημέρες από το δικό μου κανάλι και από το κανάλι του Θάνου Καλλίρη και μέσα στις 2-3 πρώτες μέρες είχαμε ήδη γύρω στα 7-8 χιλιάδες views, κάτι το οποίο είναι ένα πολύ καλό σημάδι ότι το κομμάτι αρέσει και θα πάει πολύ καλά.


Ελευθερία Ζάβαλη:
Η ηχογράφηση του Project 100 έγινε στο Planet REC Studio, το προσωπικό σου studio?

Photo by Δανάη Παναγιωτίδη

Βαγγέλης Σπανακάκης:

Ναι έγινε στο Planet REC. Το studio, όπως προείπα το έχω από το 1994-1995. Όπως είπες, είναι το προσωπικό μου studio. Το έφτιαξα για τις δικές μου καλλιτεχνικές ανησυχίες και εννοείται ότι χρησιμοποιείται και από άλλους καλλιτέχνες, ανεξάρτητους και δισκογραφημένους, για να κάνουν τις δικές τους μουσικές δουλειές. Το studio είναι στο Ίλιον, δηλαδή καλύπτει εύκολα περιοχές από το Περιστέρι, τους Αγίους Αναργύρους, το Καματερό, τη Πετρούπολη, αλλά έρχονται και από πολύ πιο μακριά για να γράψουν. Είμαστε ευχαριστημένοι, εννοείται ότι υπάρχει κάποια κρίση στην Ελλάδα, αλλά επειδή είμαστε ιδιόκτητο studio, μπορούμε να έχουμε πολύ καλές τιμές και να μπορεί ο κόσμος που θέλει να γράψει τα τραγούδια του, να έρθει να τα γράψει.


Έφη Β.: 
Το Project 100 μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και τα όρια του χώρου μας και του εξοπλισμού μας, γιατί είναι πολύ δύσκολο να καταφέρεις να συντονίσεις 100 ανθρώπους τεχνικά σε ένα πρόγραμμα μέσα.


Βαγγέλης Σπανακάκης:

Ακριβώς, όπως λέει η Έφη, το να γράψεις 300 περίπου κανάλια, γιατί τόσα ήταν τα κανάλια της ηχογράφησης για 100 μουσικούς, γιατί ο καθένας έκανε και δύο και τρία και τέσσερα takes, το να μπορέσουν να αναπαραχθούν 300 κανάλια από ένα πρόγραμμα ψηφιακό (software) και να μιξαριστούν σε απόλυτη απόδοση και ποιότητα, ήταν πολύ δύσκολο. Εμείς χρησιμοποιούμε το Pyramix σαν πλατφόρμα ηχογράφησης και επεξεργασίας ήχου και mix down οπότε δεν κολλήσαμε πουθενά. Το πρόγραμμα είναι πάρα πολύ δυνατό σε ισχύ και δεν κόλλησε σε κανένα σημείο του. Οι πελάτες του studio μας είναι όλων των ειδών... Γράφουμε εξίσου καλά έναν λαϊκό καλλιτέχνη, μέχρι rock, indie, funk... Αλλά είμαστε περισσότερο ειδικευμένοι σε ξένο είδος μουσικής παρά στο ελληνικό ελαφρολαϊκό είδος μουσικής. Εγώ έχω μία ιδιαίτερη σχέση και με την hiphop μουσική, έχω γράψει πάρα πολλά κομμάτια, για πάρα πολλά σχήματα hiphop, γιατί όπως γνωρίζεις και εσύ πολλοί mc μπορούν να δημιουργήσουν μόνο τον στίχο τους και τα υπόλοιπα (μουσική, beat, κλπ) δυστυχώς δεν έχουν την δυνατότητα να τα φτιάχνουν και έπρεπε να τα φτιάχνω εγώ. Οπότε με τα χρόνια έχω μεγάλη ηχοθήκη και εμπειρία πάνω στη hiphop μουσική.


Ελευθερία Ζάβαλη:
Πως προβλέπεις ότι πρόκειται να καταλήξει αυτό που λέγεται δισκογραφία και μουσική βιομηχανία?


Βαγγέλης Σπανακάκης:

Οι δισκογραφικές εταιρίες έχουν αρχίσει και εξαφανίζονται σιγά σιγά, οι κανονικές δηλαδή δισκογραφικές εταιρίες. Όλα πλέον γίνονται online, οι αγορές γίνονται μέσω internet, υπάρχουν σχεδόν πλέον μόνο τα digital singles, δεν υπάρχει κανονικό cd, μόνο πολύ σπάνια βγαίνει από δισκογραφική εταιρία cd σε κάποιο καλλιτέχνη. Δυστυχώς το εμπόριο είναι μόνο ηλεκτρονικό όπως και η προώθηση γίνεται μέσω internet, παρά με φυλλάδια, δελτία τύπου κλπ. Οπότε πιστεύω ότι εάν ο οποιοσδήποτε καλλιτέχνης θέλει να κάνει κάτι, θα πρέπει να προσέξει πολύ το πως θα βγάλει τη δουλειά του στο internet και πως θα παρουσιάζεται διαδικτυακά παρά πραγματικά.


Ελευθερία Ζάβαλη:
Θα δούμε το Project 100 live?


Βαγγέλης Σπανακάκης:
Photo by Δανάη Παναγιωτίδη

Ναι, κάτι σχεδιάζω, βέβαια δεν μπορούν να έρθουν και οι 100 γιατί ορισμένοι από τους συμμετέχοντες ήρθαν από μακριά και κάποιοι ζουν και στο εξωτερικό. Αν μπορέσουν να έρθουν φυσικά θα έρθουν. Το Project θα προσπαθήσω να το παρουσιάσω live, με όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα, κάποιοι θα παίξουν τα μέρη άλλων γιατί δεν μπορεί ένας καλλιτέχνης να ανεβαίνει για 4'' και να κατεβαίνει, είναι πολύ δύσκολο να αλλάζεις κιθάρα "on the fly", ο επόμενος κιθαρίστας έχει άλλο ήχο, είναι πολύ δύσκολο να βγει live. Αλλά θέλουμε να το αναπαράγουμε όσο πιο κοντά γίνεται στη σύνθεση/ενορχήστρωση που ακούτε. Πάντως θα προσπαθήσω να το “φτιάξω” για live.


Ελευθερία Ζάβαλη:
Σκοπεύεις να επιστρέψεις δισκογραφικά με κάποια νέα σου προσωπική δουλειά?


Photo by Δανάη Παναγιωτίδη
Βαγγέλης Σπανακάκης:

Έχω σκοπό, από τη στιγμή που τελείωσε τώρα το Project και έχει μπει σε μία σειρά για προώθηση και πωλήσεις, να φτιάξω ένα νέο δισκογραφικό project. Δεν θα έχει καμία σχέση με το παλιό μου δισκογραφικό στυλ, γιατί το παλιό ήταν αρκετά pop. Έχω βρει τους ανθρώπους που είναι το συγκρότημα, γιατί δεν θα βγω solo, αλλά με ένα συγκρότημα 3-4 ατόμων, έναν ράπερ, μία τραγουδίστρια κλπ. Τα τραγούδια θα είναι δικά μου, οι στίχοι θα είναι από κοινού και πιστεύω ότι θα έχει κάποιο ενδιαφέρον εμφανισιακά περισσότερο, μιας και δεν θα έχει κάτι δύσκολο στην ενορχήστρωση του. Θα είναι απλά εμπορικά τραγούδια, με έξυπνο στίχο και έξυπνη live παρουσία.


Ελευθερία Ζάβαλη:
Τι εντυπώσεις σου αφήνει το YOUR Music?


Βαγγέλης Σπανακάκης:
Το YOUR Music είναι ένα από τα πολύ καλά site που έχω βρει τώρα τελευταία στο internet, που προσπαθεί να εισχωρήσει σε αρκετά σημεία στο διαδίκτυο. Πρώτα απ'όλα το έχει φτιάξει άνθρωπος που είναι μουσικός, είναι συνθέτης και αυτό σημαίνει πολλά. Το YOUR Music, είναι σε πολλά σημεία στο internet, και αυτό είναι πολύ καλό για να βοηθηθούν πολλά νέα σχήματα, να προωθήσουν τη δουλειά τους και να πουν ελεύθερα τη γνώμη τους χωρίς να χρειάζονται οι αντίστοιχες γνωριμίες, γιατί ξέρεις σε ορισμένα sites, πρέπει να έχεις αυτές τις γνωριμίες για να προωθήσεις τη μουσική σου και να πεις τη γνώμη σου. Το YOUR Music είναι ανοιχτό, είναι φτιαγμένο από άνθρωπο μουσικό και αυτό λέει ΠΟΛΛΑ, για αυτό και το ξαναλέω... Καλή επιτυχία!


Βαγγέλης Σπανακάκης @ YOUR Music:



Vangelis Spanakakis @ YOUR Music:




LIKE US on facebook:
YOUR Music: https://www.facebook.com/yourmusicgr
Ελευθερία Ζάβαλη: https://www.facebook.com/EleftheriaZavalis
Βαγγέλης Σπανακάκης: https://www.facebook.com/Vangelis.Spanakakis.page
Planet REC studio: https://www.facebook.com/Planet.REC.studio


No comments:

Post a Comment